Posts

Posts uit oktober, 2022 tonen

Laatste week voor de herfstvakantie!

De laatste week van de herfstvakantie was eentje waarin we heel veel leerden. Het eerste leerjaar werkte rond de dagen van de week, rond de 'kapstok' balans, rond woordzoekers... Het tweede leerjaar leerde de maaltafel van 2, maakte kennis met delen in groepjes, de maanden van het jaar...  Omdat we de voorbije twee maanden zo hard gewerkt hebben, gingen we de laatste dag naar het park in Wevelgem! Een mooie wandeling en heel wat plezier.  Klik op de link hieronder om de foto's te zien. Foto's

Een doe-week: champignons klaarmaken en speurtocht naar kriebelbeestjes!

Afbeelding
 

Tweede week oktober: volop de herfst!

Afbeelding
We praten veel over de herfst: de dieren, de 4 seizoenen, winterrust, winterslaap, kriebelbeestjes, groenten en fruit in de herfst, een tuinman..  Ken jij deze begrippen?  Juf Tessa kreeg bezoek van een egel in haar tuin. Het ideale moment om eens een foto te nemen. Het diertje zit nu terug op een veilige plaats tussen de bomen waar het zijn voedsel kan zoeken voor zijn winterslaapje... Daarnaast leerden we ook over de nerven van een blad! De soorten bladeren (eik, beuk, kastanje...) en de vruchten ervan.

Werelddierendag + afscheid Matteo!

Afbeelding
Op dinsdag was het werelddierendag. Dan vertelden enkele leerlingen over hun (huis)dier. Op deze dag maakte L2 ook een eigen verhaal en brachten ze deze voor de klas. Op vrijdag was het tijd voor een feestje, dit voor Matteo. Matteo gaat vanaf dinsdag naar een nieuwe school. We wensen hem heel veel succes en de klas zal hem missen!